Obchodní podmínky

Obchodní podmínky

e-shopu „Matexpon.cz“ provozovaného společností PONOŽKY MATEX spol. s r.o. 

 

I. Úvodní ustanovení

I.1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) obchodní společnosti PONOŽKY MATEX spol. s r.o., se sídlem Hovězí č.p. 684, 756 01 Hovězí, IČ 05191921 (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese https://matexpon.cz/ (dále jen „webová stránka“ nebo „e-shop“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“). Prodávajícího lze dále kontaktovat na e-mailu info@matexpon.cz, anebo telefonicky na čísle 731 650 490.

I.2. Tyto obchodní podmínky se vztahují i na případy, kdy je kupujícím fyzická osoba, jež uzavírá smlouvu v rámci své podnikatelské činnosti, či právnická osoba. V takovém případě se však neaplikují ta ustanovení těchto obchodních podmínek, jež jsou určena k ochraně spotřebitele dle § 1810 a násl. občanského zákoníku, zejména pak ustanovení o právu na odstoupení od smlouvy a ustanovení o uplatňování práv z odpovědnosti za vady.

I.3. Kupující současně s odesláním objednávky potvrzuje, že se před uzavřením smlouvy seznámil s těmito obchodními podmínkami, včetně všech jejich příloh, a že s nimi výslovně souhlasí, a to ve znění platném a účinném v momentě odeslání objednávky. Obchodní podmínky v platném a účinném znění jsou zaslány kupujícímu spolu s potvrzením o přijetí objednávky na jeho e-mailovou adresu. Pokud z jakéhokoliv důvodu nebude možné zaslat tyto obchodní podmínky kupujícímu na jím sdělenou e-mailovou adresu, budou mu obchodní podmínky předány v textové podobě při předání zboží (tyto budou vloženy do zásilky obsahující objednané zboží).

I.4. Ustanovení obchodních podmínek, včetně jejich příloh, jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.

I.5. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.

 

  1. Uživatelský účet

II.1. Webové rozhraní obchodu umožňuje registraci zákazníka a zřízení uživatelského účtu (dále jen jako „uživatelský účet“). Při zřízení uživatelského účtu je zákazník povinen uvést své jméno, příjmení, telefonní číslo, e-mailovou adresu, adresu bydliště a případné další doručovací adresy. V případě jakékoliv změny těchto osobních údajů je zákazník povinen neprodleně, nejpozději do 7 dnů ode dne vzniku této změny, provést aktualizaci svých osobních údajů v rámci uživatelského účtu.

II.2. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem zvoleným kupujícím. Kupující je povinen přístupové údaje k uživatelskému účtu (tj. uživatelské jméno a heslo) chránit a zachovávat ohledně nich mlčenlivost, aby nemohlo dojít k jejich zneužití, a bere na vědomí, že prodávající nenese odpovědnost za porušení této povinnosti ze strany kupujícího.

II.3. Zákazník, který má zřízen uživatelský účet, si může zvolit, zda provede objednávku zboží bez přihlášení ke svému uživatelskému účtu (v takovémto případě bude považován za zákazníka, který nemá zřízen uživatelský účet, a tato objednávka se nezobrazí následně v jeho uživatelském účtu), anebo zda objednávku provede po přihlášení ke svému uživatelskému účtu (v takovémto případě bude objednávkový formulář automaticky předvyplněn údaji zákazníka uvedenými v jeho uživatelském účtu a objednávka se následně promítne do uživatelského účtu zákazníka, zákazník následně ve svém uživatelském účtu bude mít přístup ke všem dokladům, které se k objednávce vztahují, a může sledovat stav zakázky).

II.4. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám a je povinen zabezpečit řádně své uživatelské jméno a heslo, aby zabránil jeho zpřístupnění neoprávněným třetím osobám.

II.5. Prodávající může zrušit jednostranně uživatelský účet zákazníka, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 2 roky nevyužívá (tedy po tuto dobu neučinil jakožto přihlášený zákazník žádnou objednávku na webovém rozhraní obchodu), či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).

II.6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

 

III. Uzavření kupní smlouvy a kupní cena

III.1. Prodávající prezentuje zboží určené k prodeji prostřednictvím webového rozhraní obchodu. Kupující prostřednictvím webového rozhraní obchodu vkládá do „nákupního košíku“ prezentované zboží, které hodlá zakoupit. Vložení zboží do „nákupního košíku“ provede kupující tak, že klikne v rámci webového rozhraní na vybraný produkt, zvolí požadované parametry (např. velikost, množství, barva, apod.) a dále klikne na políčko „Koupit“. Jakmile bude zákazník chtít ukončit nákupní proces, klikne na ikonu „KOŠÍK“ umístěnou v pravém horním rohu webového rozhraní a vstoupí tak do objednávkového formuláře.

III.2. Kupní cena je uvedena na webových stránkách e-shopu vždy u konkrétního zboží včetně všech daní a poplatků. Pokud by byla kupní cena zboží uvedena bez DPH, musí být tato skutečnost u ceny výrazným způsobem uvedena, povinnost uvedení ceny i s DPH vedle ceny bez DPH tím není dotčeno. Velikost, materiál a další parametry zboží jsou uvedeny na webovém rozhraní obchodu u jednotlivých produktů. Má-li kupující zájem o poskytnutí doplňujících informací, může kontaktovat prodávajícího za pomocí kontaktních údajů prodávajícího uvedených v čl. I.1. těchto obchodních podmínek.

III.3. Náklady na dopravu a náklady platby jsou uvedeny v nákupním košíku, tyto náklady jsou platné v případě, že zboží má být dodáno do České republiky. Dodání zboží do jiných oblastí není možné.

III.4. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu (v „nákupním košíku“). Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:

a)            objednávaném zboží (zboží, které „vložil“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),

b)           způsobu úhrady kupní ceny zboží,

c)            údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží,

d)           nákladech spojených s dodáním zboží (tj. náklady na dopravu) a náklady spojené s platbou zboží (tj. náklady platby),

e)            identifikačních údajích kupujícího (zejména jméno, příjmení, bydliště, další kontaktní údaje jako je telefonní číslo a e-mailová adresu kupujícího) a

f)            dodací adrese

(dále společně jen jako „objednávka“).

Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující kliknutím na tlačítko OBJEDNAT s povinností platbyProdávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).

III.5. Kupní smlouva je uzavřena okamžikem doručení řádné a úplné objednávky prodávajícímu. Prodávající po obdržení objednávky její obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, tedy e-mailem zaslaným na adresu kupujícího uvedenou v objednávce. Není-li objednávka učiněna řádně (zejména chybí-li v ní některý z údajů uvedených v čl. III.4. těchto obchodních podmínek, anebo je-li některý z těchto údajů uveden nesprávně), vyzve prodávající kupujícího k doplnění nebo opravě objednávky. V případech uvedených v předchozí větě dojde k uzavření kupní smlouvy až okamžikem, kdy prodávající obdrží od kupujícího doplnění nebo opravu objednávky.

III.6. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.

III.7. Kupující při vyplňování objednávkového formuláře zvolí jednu z možností způsobu úhrady kupní ceny:.

a) Platba při převzetí zboží („na dobírku“) v místě dodání uvedeném v objednávce: Kupující uhradí plnou kupní cenu oproti předání zboží (v hotovosti nebo platební kartou). Tento způsob platby je zpoplatněn částkou 50,- Kč včetně DPH a je jej možné použít u všech způsobů dodání zboží. Kupní cena je splatná při převzetí zboží. Zboží nebude kupujícímu předáno, nedojde-li ze strany kupujícího k zaplacení kupní ceny.

b) Platba prostřednictvím online platební karty: Neprodleně po odeslání objednávky bude kupující přesměrován na internetovou stránku umožňující okamžité provedení úhrady kupní ceny tímto způsobem. Kupní cena se stane splatnou ke dni odeslání objednávky. Tento způsob úhrady kupní ceny není nijak zpoplatněn a je jej možné použít u všech způsobů dodání zboží.

c) Platba bankovním převodem:

- Platební údaje pro provedení úhrady kupní ceny (tj. číslo bankovního účtu prodávajícího, variabilní symbol, atd.) a pokyny k provedení platby budou kupujícímu sděleny v rámci potvrzení objednávky.

- Tento způsob úhrady kupní ceny není nijak zpoplatněn a je jej možné použít u všech způsobů dodání zboží.

Kupní cena je splatná do 5 dnů od uzavření kupní smlouvy. Dostane-li se kupující do prodlení s úhradou kupní ceny, vyzve jej prodávající k úhradě dlužné částky a určí mu k tomu přiměřenou lhůtu, ve které tak má učinit. Po marném uplynutí této lhůty je oprávněn prodávající od kupní smlouvy odstoupit.

- Závazek kupujícího uhradit kupní cenu je splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.

- Zboží bude kupujícímu dodáno až po připsání příslušné částky na účet prodávajícího.

Nedohodne-li se následně kupující s prodávajícím jinak, je kupující povinen provést úhradu kupní ceny způsobem zvoleným v rámci objednávky.

Před odesláním objednávky bude kupující na zvolený způsob platby a dodání a na náklady s nimi spojené vždy upozorněn.

III.8. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.

III.9.Kupující je povinen uhradit spolu s kupní cenou prodávajícímu rovněž i náklady platby a náklady na dodání zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží a náklady spojené s platbou za zboží.

III.10. Není-li uvedeno v těchto obchodních podmínkách jinak (v souvislosti s jednotlivými způsoby platby), anebo nesjednají-li si smluvní strany jinak, prodávající nepožaduje od kupujícího zaplacení zálohy či jiné obdobné platby. Tímto není dotčeno ustanovení obchodních podmínek ohledně povinnosti uhradit kupní cenu zboží předem (viz čl. III.7. těchto obchodních podmínek v souvislosti s některými způsoby platby a čl. III.11. těchto obchodních podmínek).

III.11. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v papírové podobě spolu se zbožím, nebo v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího.

 

IV. Dodání zboží a jeho převzetí

IV.1. Kupující při vyplňování objednávkového formuláře zvolí jednu z možností způsobu dodání zboží:

a)     osobní odběr v provozovně prodávajícího na adrese Vsetín Rokytnice 239, 755 01 v její provozní době: Tento způsob dopravy je zdarma a je možné jej použít u všech způsobů platby kupní ceny. Pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou jinak, platí, že kupující při zvolení tohoto způsobu dodání zboží je povinen zboží převzít do 5 dnů ode dne, kdy prodávající sdělí kupujícímu, že je zboží připraveno k vyzvednutí.

b)     Zásilkovna: Zboží bude doručeno na pobočku Zásilkovny, kterou si kupující zvolí při volbě způsobu dodání v rámci objednávkového formuláře, a bude připraveno k vyzvednutí kupujícím. O připravenosti zásilky k vyzvednutí na vybrané pobočce Zásilkovny a o délce úložní doby (tj. doba, ve které musí kupující provést vyzvednutí zásilky) bude kupující informován prostřednictvím SMS nebo e-mailu. Tento způsob dopravy je zpoplatněn částkou 59,- Kč, včetně DPH, a je možné jej použít u všech způsobů platby kupní ceny. Kupující je povinen převzít zboží na dané pobočce Zásilkovny ve stanovené úložní době.

c)     Zaslání přepravní službou:  Náklady na dopravu činí 99,- Kč, včetně DPH. O datu dodání zboží bude informován kupující předem SMS, telefonicky nebo e-mailem přepravcem. Kupující je povinen zboží při prvním dodání převzít. Kupující se zavazuje zajistit, aby se na dodací adrese v den, v němž má dojít k doručení zboží, a v předpokládané době dodání (anebo v době mezi 08:00 a 18:00, není-li stanovena přepravcem předpokládaná doba dodání) nacházela osoba oprávněná zboží převzít.Tento způsob dodání zboží je možné použít u všech způsobů platby kupní ceny.

Nedohodne-li se následně kupující s prodávajícím jinak, je kupující povinen převzít zboží doručované způsobem zvoleným kupujícím v rámci objednávky.

IV.2. Prodávající je povinen dodat zboží nejpozději do 30 dnů od uzavření kupní smlouvy, nedohodne-li se s kupujícím jinak.

IV.3. Dodací list či jiná listina potvrzující převzetí zboží se vyhotovuje ve dvou vyhotoveních, přičemž jedno vyhotovení zůstane prodávajícímu a jedno vyhotovení bude vydáno kupujícímu, jím pověřené osobě, či osobě, která zboží převzala (smluvní dopravce, či jeho zaměstnanec).

IV.4. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

IV.5. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky, anebo o poškození zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. V případě jakéhokoliv poškození zboží při dopravě je povinen kupující informovat i prodávajícího.

 

V. Odstoupení od smlouvy dle § 1829 a násl. občanského zákoníku

V.1. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce:

- zboží, které bylo vyrobené podle požadavků kupujícího-spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám,

- zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej spotřebitel porušil.

V.2. Nejedná-li se o případ uvedený v čl. V.1. těchto obchodních podmínek či o jiný případ, kdy nelze dle právních předpisů od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do 14 (slovy: čtrnácti) dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít vzorový formulář vyhotovený prodávajícím, jenž tvoří přílohu č. 1 obchodních podmínek, není to však povinností kupujícího. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zaslat mimo jiné na adresu prodávajícího či na e-mailovou adresu prodávajícího (viz čl. I.1. těchto obchodních podmínek).

V.3. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. V.2. těchto obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu kupujícím vráceno nebo zasláno do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. V případě odstoupení od smlouvy dle čl. V.2. těchto obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího (včetně nákladů na dodání) do čtrnácti dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Jestliže spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslal. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.

V.4. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. V.2. těchto obchodních podmínek spotřebitel odpovídá prodávajícímu za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se spotřebitel seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.

V.5. Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.

V.6. Ustanovení čl. V. těchto obchodních podmínek se použije výhradně na smluvní vztahy uzavírané s kupujícími-spotřebiteli.

 

VI. Práva z vadného plnění a přechod nebezpečí škody na věci

VI.1. Veškeré informace týkající se odpovědnosti prodávajícího z titulu vadného plnění, práv kupujícího z vadného plnění a možnosti jejich uplatnění, včetně podrobného popisu reklamačního procesu, nalezne kupující v „Reklamačním řádu“, který tvoří přílohu č. 2 těchto obchodních podmínek.

VI.2. Nebezpečí škody přechází na kupujícího převzetím zboží. Týž následek má, nepřevezme-li kupující zboží, ač mu s ním prodávající umožnil nakládat. Škoda na zboží, vzniklá po přechodu nebezpečí škody na zboží na kupujícího, nemá vliv na jeho povinnost zaplatit kupní cenu, ledaže prodávající škodu způsobil porušením své povinnosti.

 

VII. Mimosoudní řešení sporů

VII.1. Spotřebitel má dle § 20d a násl. zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“) právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy uzavřené mezi ním jako kupujícím a prodávajícím prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je dle § 20e písm. d) zákona o ochraně spotřebitele Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, sídlem Štěpánská 15, PSČ 120 00 Praha 2, e-mail adr@coi.cz, internetové stránky adr.coi.cz. Návrh na zahájení řízení lze podat písemně, ústně do protokolu nebo elektronicky prostřednictvím online formuláře uvedeného v příslušném rozhraní internetových stránek České obchodní inspekcehttp://www.coi.cz/ za podmínek v tomto uvedených.  Online podání podnětu k mimosoudnímu řešení umožňuje také platforma zřízená Evropskou komisí na internetové adrese https://webgate.ec.europa.eu/odr.

VII.2. Předpokladem podání návrhu na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu je neúspěšné předchozí mimosoudní řešení sporu s prodávajícím dle IX.2. těchto obchodních podmínek.

VII.3. Návrh na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu může spotřebitel podat nejpozději do jednoho roku ode dne, kdy uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé, přičemž nedílnou součástí návrhu na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu musí být doklad o skutečnosti, že se navrhovateli nepodařilo spor vyřešit s druhou stranou přímo.

VII.4  V podrobnostech o mimosoudním řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy prodávající odkazuje na § 20d a násl. zákona o ochraně spotřebitele a na Pravidla pro postup při Mimosoudním řešení spotřebitelských sporů (ADR) České obchodní inspekce dostupné na příslušném rozhraní internetových stránek České obchodní inspekce.

 

VIII. Ochrana a zpracování osobních údajů

Prodávající, se jakožto správce osobních údajů kupujícího, které mu budou na základě a v souvislosti s plněním smluvního vztahu s kupujícím poskytnuty, zavazuje, že bude tyto osobní údaje kupujícího zpracovávat v souladu s právními předpisy, především se zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, ze dne 27. dubna 2016, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES. Zásady ochrany osobních údajů a informace o zpracování osobních údajů tvoří přílohu č. 3 těchto obchodních podmínek.

 

IX. Závěrečná ustanovení

IX.1. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.

IX.2. Mimosoudní stížnost spotřebitele lze zaslat na adresu sídla prodávajícího nebo prostřednictvím elektronické adresy prodávajícího uvedené v čl. I.1. těchto obchodních podmínek, přičemž informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající v listinné podobně na adresu uvedenou kupujícím či na elektronickou adresu kupujícího, a to ve formě odpovídající způsobu podání stížnosti.

IX.3. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů a vybraných ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku.

IX.4. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

IX.5. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.

IX.6. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

IX.7. Kupující bere na vědomí, že programové vybavení a další součásti tvořící webové rozhraní obchodu (včetně fotografií nabízeného zboží) jsou chráněny autorským právem. Kupující se zavazuje, že nebude vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící webové rozhraní obchodu.

IX.8. Kupující není oprávněn při využívání webového rozhraní obchodu používat mechanismy, programové vybavení nebo jiné postupy, které by mohly mít negativní vliv na provoz webového rozhraní obchodu. Webové rozhraní obchodu je možné užívat jen v rozsahu, který není na úkor práv ostatních zákazníků prodávajícího a který je v souladu s jeho určením.

IX.9. Kupující bere na vědomí, že prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do webové stránky nebo v důsledku užití webové stránky v rozporu s jejich určením.

IX.10. Kupující je oprávněn se prostřednictvím objednávkového formuláře přihlásit (aktivním zaškrtnutím příslušného políčka) k odběru novinek a obchodních sdělení týkajících se e-shopu a jeho sortimentu, které budou v takovémto případě zasílány kupujícímu na jím sdělenou e-mailovou adresu. Kupující je oprávněn se kdykoliv z odběru novinek a obchodních sdělení zasílaných prodávajícím odhlásit, a to mimo jiné e-mailem zaslaným na e-mailovou adresu info@matexpon.cz. Přihlášení k odběru novinek a obchodních sdělení týkajících se e-shopu a jeho sortimentu je souhlasem se zpracováním osobních údajů ve smyslu čl. 6 odst. 1 písm. a) GDPR, přičemž podrobné informace o ochraně a zpracování osobních údajů kupujícího s tímto souvisejících jsou uvedeny v Zásadách ochrany osobních údajů a informace o zpracování osobních údajů, které tvoří přílohu č. 3 těchto obchodních podmínek.

 

 

V Hovězí dne 15. 3. 2023

PONOŽKY MATEX spol. s r.o.

 

 

Reklamační řád e-shopu „Matexpon.cz“

 provozovaného společností PONOŽKY MATEX spol. s r.o.

Společnost PONOŽKY MATEX spol. s r.o., se sídlem Hovězí č.p. 684, 756 01 Hovězí, IČ 05191921 (dále jen „prodávající“) tímto vydává v souladu s příslušenými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen jako „OZ“) a s ustanoveními § 13 a § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“), tento reklamační řád.

 

Preambule

 

1. Tento reklamační́ řád tvoří přílohu obchodních podmínek prodávajícího (dále též̌ jen „OP“), jejichž aktuální znění je zveřejněno na internetových stránkách https://matexpon.cz/content/12-obchodni-podminky.

 2. Pro účely tohoto reklamačního řádu se rozumí:

- smlouvou kupní smlouva ve smyslu § 2079 a násl. OZ uzavřená mezi společností, v postavení prodávajícího, a zákazníkem, v postavení kupujícího;

- zákazníkem buď spotřebitel ve smyslu § 2 odst. 1 písm. a) zákona o ochraně spotřebitele (dále jen “zákazník-spotřebitel“) nebo podnikatel, který při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen „zákazník–podnikatel“), který uzavírá se společností kupní smlouvu. Zákazník–spotřebitel a zákazník–podnikatel jsou dále společně označováni jako „zákazník“ nebo „kupující“;

- zbožím předmět kupní smlouvy;

- reklamací uplatnění práva z vadného plnění ze strany zákazníka u prodávajícího;

- e-shopem se rozumí e-shop prodávajícího provozovaný na internetových stránkách https://matexpon.cz/;

- podstatným porušením smlouvy dodání vadného zboží́, jestliže prodávající́ již̌ při uzavření́ kupní́ smlouvy věděl, nebo musel vědět, že by zákazník smlouvu neuzavřel, pokud by toto porušení́ předvídal. V ostatních případech se má́ za to, že se jedná o nepodstatné porušení smlouvy.

 Definice pojmů obsažené v tomto reklamačním řádu mají přednost před definicemi v OP. Pokud tento reklamační řád pojem nedefinuje, chápe se ve významu, v jakém je definován v OP. Pokud není definován ani tam, chápe se ve významu, v jakém jej užívají právní předpisy.

 3. Uzavřením smlouvy zákazník vyjadřuje souhlas s OP a s tímto reklamačním řádem a potvrzuje, že je s nimi řádně seznámen.

 4. Reklamační́ řád se použije pro úpravu práv a povinností při uplatňování práv z vadného plnění́, tj. při uplatňování reklamací, v souvislosti se zbožím zakoupeným zákazníkem u prodávajícího prostředním e-shopu.

 5. Není́-li v tomto reklamačním řádu stanoveno jinak, použijí́ se pro postup při reklamaci, tj. při uplatňování práv z vadného plnění́, ustanovení příslušných právních předpisů̊, zejména OZ.

 6. Ustanovení tohoto reklamačního řádu, která se týkají výhradně určité skupiny zákazníků (např. spotřebitelů), jsou v tomto smyslu výslovně označena.

 A. Obecná ustanovení

 Ustanovení části A. tohoto reklamačního řádu jsou obecnými ustanoveními, která se uplatní ve vztahu ke všem zákazníkům, pokud v části B. tohoto reklamačního řádu (zvláštní část reklamačního řádu vztahující se pouze na zákazníky-podnikatele) či v části C. tohoto reklamačního řádu (zvláštní část reklamačního řádu vztahující se pouze na zákazníky-spotřebitele), nebude uvedeno v souvislosti s příslušnou skupinou zákazníků jinak.

 

I. Odpovědnost za vady

 1. Právo zákazníka z vadného plnění zakládá vada, kterou má zboží při přechodu nebezpečí škody na zákazníka, byť se projeví až později. Právo zákazníka založí i později vzniklá vada, kterou prodávající způsobil porušením své povinnosti.

 2. Odpovědnost prodávajícího za vadu však není dána, pokud:

-        vadu způsobil sám kupující (např. užíváním/ošetřením zboží v rozporu s návodem k použití nebo pokyny uvedenými na obalu),

-        opotřebením zboží způsobeným jeho obvyklým užíváním (u použité věci opotřebení odpovídající míře jejího předchozího používání).

U zboží prodávaného za nižší cenu se odpovědnost prodávajícího za vady nevztahuje na vady, pro které byla nižší cena sjednána.

 3. Zákazník nemá rovněž práva z vadného plnění, jedná-li se o vadu zboží, kterou musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy. To neplatí, ujistil-li ho prodávající výslovně, že zboží je bez vad, anebo zastřel-li vadu lstivě.

 4. Kupující se zavazuje zboží podle možnosti prohlédnout co nejdříve po jeho převzetí a přesvědčit se o jeho vlastnostech, množství a o kompletnosti dodávky (tj. zda balení obsahuje vše, co obsahovat má). Odesílá-li prodávající zboží, může kupující odložit prohlídku do doby, kdy je zboží dopraveno do místa určení. Je-li zboží doručováno přepravcem a vykazuje-li zboží či jeho obal zjevné poškození, je kupující povinen o těchto vadách informovat přepravce a zapsat je do dodacího/přepravního listu.

 

II. Uplatnění reklamace

 1. Zákazník je povinen při reklamaci předložit doklad o koupi zboží (např. fakturu, či jiný doklad, z nějž je patrno, že zákazník zboží zakoupil od prodávajícího), či jinak věrohodně prokázat, že zakoupil reklamované zboží od prodávajícího. Na vyzvání prodávajícího je kupující povinen prokázat svou totožnost (např. občanským průkazem, cestovním pasem, apod.).

 2. Při reklamaci zákazník sdělí prodávajícímu následující informace:

- identifikační údaje zákazníka (jméno, příjmení, bydliště, datum narození),

- kontaktní údaje zákazníka pro účely komunikace se zákazníkem a poskytnutí informace o vyřízení reklamace (zejm. telefonní číslo, e-mailový kontakt),

- označení reklamovaného zboží,

- číslo dokladu, na který bylo zboží zakoupeno,

- podrobný popis vady, která je předmětem reklamace, a to včetně její dokumentace (např. fotografie); je-li předmětem reklamace více vad, je nezbytné uvést v rámci reklamace veškeré vady, které jsou zboží vytýkány,

- další okolnosti, které mohou mít vliv na posouzení reklamace,

- výběr práva z vadného plnění, pro které se zákazník rozhodl.

 3. Při reklamaci je povinen kupující předložit prodávajícímu zboží, které reklamuje. V případě, že kupující bude zasílat zboží prodávajícímu za účelem reklamace přepravní službou, či poštou, měl by ve vlastním zájmu zabalit reklamované zboží do vhodného a dostatečně chránícího obalového materiálu vyhovujícího nárokům přepravy tak, aby nedošlo v průběhu přepravy k jeho poškození, je-li to možné tak nejlépe zabalit do původního obalu. Zásilka by měla obsahovat reklamované zboží (včetně kompletního příslušenství a všech dokladů), doklad o koupi zboží (přinejmenším jeho kopii) a reklamační dopis. Zákazník se zavazuje poskytnout prodávajícímu nezbytnou součinnost k provedení odborného posouzení vady ze strany prodávajícího.

 4. Kupující je povinen počínat si tak, aby předešel možným škodám spočívajícím v nemožnosti dalšího prodeje reklamovaného zboží či nemožnosti uplatnění reklamace prodávajícím u výrobce. 

 5. Prodávající je povinen informovat zákazníka o vyřízení reklamace, a to buďto způsobem sjednaným se zákazníkem (např. telefonicky, e-mailem, apod.), anebo nebyl-li tento způsob sjednán, tak písemně.

 6. Při výdeji zboží zákazníkovi po vyřízení reklamace je zákazník povinen kupujícímu předložit důkaz o uplatnění reklamace a dále je povinen prokázat svou totožnost (např. platným občanským průkazem, cestovním pasem, apod.). Nebude-li splněna některá z podmínek uvedených v předchozí větě, není prodávající povinen zboží zákazníkovi vydat. Při převzetí zboží po vyřízení reklamace je zákazník povinen zkontrolovat přebírané zboží.

 7. Nepřevezme-li zákazník zboží v přiměřené době poté, co jej prodávající vyrozuměl o možnosti zboží po opravě převzít, má prodávající vůči zákazníkovi nárok na zaplacení úplaty za uskladnění.

 8. Zákazník má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů̊ spojených s uplatněním oprávněné reklamace zboží́.

 9. Právo z vadného plnění nevylučuje právo na náhradu škody; čeho však lze dosáhnout uplatněním práva z vadného plnění, toho se nelze domáhat z jiného právního důvodu.

 

  1.     Ustanovení vztahující se pouze na zákazníka-podnikatele

 1. Ocitnou-li se ustanovení oddílu B. tohoto reklamačního řádu v rozporu s ustanoveními oddílu A. tohoto reklamačního řádu, mají přednost ustanovení uvedená v oddílu B. tohoto reklamačního řádu.

 2. Prodávající odpovídá zákazníkovi-podnikateli za to, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá zákazníkovi-podnikateli, že v době, kdy zákazník-podnikatel zboží převzal:

- Bylo zboží v ujednaném množství, jakosti a provedení (nejsou-li jakost a provedení ujednány, plní prodávající v jakosti a provedení vhodných pro účel patrný ze smlouvy; jinak pro účel obvyklý).

- Při určení jakosti nebo provedení podle smluveného vzorku nebo předlohy musí věc jakostí nebo provedením odpovídat vzorku nebo předloze. Liší-li se jakost nebo provedení určené ve smlouvě a vzorek nebo předloha, rozhoduje smlouva. Určí-li smlouva a vzorek jakost nebo provedení věci rozdílně, nikoli však rozporně, musí věc odpovídat smlouvě i vzorku nebo předloze.

Za vadu se považuje i dodání jiného zboží a vady v dokladech nutných pro užívání zboží.

 3. Neoznámil-li kupující vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, soud mu právo z vadného plnění nepřizná. Jedná-li se o skrytou vadu, platí totéž, nebyla-li vada oznámena bez zbytečného odkladu poté, co ji kupující mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou let po odevzdání zboží.

 4. Reklamaci se zavazuje prodávající vyřídit ve lhůtě dohodnuté se zákazníkem-podnikatelem, nebo nebude-li takovéto dohody, pak v přiměřené době po uplatnění reklamace. Lhůta pro vyřízení reklamace dle předchozí věty se prodlužuje o provedení odborného posouzení vady, ať již posouzení provádí kdokoliv (např. prodávající, výrobce, nezávislý subjekt), a o dobu, kdy vyřízení reklamace, příp. odbornému posouzení vady, brání zákazník-podnikatel, např. tím, že neposkytuje dostatečnou součinnost.

 5. Sjednají-li si prodávající a zákazník-podnikatel odlišný postup při uplatnění práva z vadného plnění, použije se tento reklamační řád pouze subsidiárně.

 6. Určení toho, jaká práva z vad zákazníkovi-podnikateli v případě vadného zboží náleží, záleží především na tom, zda je vadné plnění́ podstatným nebo nepodstatným porušením smlouvy.

 7. Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo:

a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,

b) na odstranění vady opravou věci,

c) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo

d) odstoupit od smlouvy.

Volba práva z vadného plnění je na kupujícím. Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit. Pokud kupující neoznámí včas svou volbu práva z vadného plnění, má práva z vadného plnění jako při nepodstatném porušení smlouvy. Neoznámil-li tedy kupující vadu zboží včas, pozbývá právo odstoupit od smlouvy.

 8. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo:

a) na odstranění vady (např. provedením opravy), anebo

b) na přiměřenou slevu z kupní ceny.

Dokud kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může prodávající odstranit podle své volby opravou věci nebo dodání nové věci; volba nesmí kupujícímu způsobit nepřiměřené náklady.

Neodstraní-li prodávající vadu věci včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může kupující požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího.

 9. Do odstranění vady nemusí kupující platit část kupní ceny odhadem přiměřeně odpovídající jeho právu na slevu.

 10. Nepřevezme-li kupující zboží v přiměřené době poté, co jej prodávající vyrozuměl o možnosti zboží po opravě převzít, má prodávající vůči kupujícímu nárok na zaplacení úplaty za uskladnění.

 11. Při dodání nového zboží vrátí kupující prodávajícímu na jeho náklady zboží původně dodané.

 12. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nového zboží, nemůže-li zboží vrátit v tom stavu, v jakém jej obdržel. To neplatí pro výjimky uvedené v § 2110 OZ.

 

  1.     Ustanovení vztahující se pouze na zákazníka-spotřebitele

 Ocitnou-li se ustanovení oddílu C. tohoto reklamačního řádu v rozporu s ustanoveními oddílu A. tohoto reklamačního řádu, mají přednost ustanovení uvedená v oddílu C. tohoto reklamačního řádu.

 I. Odpovědnost za vady

 1. Prodávající odpovídá zákazníkovi, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá zákazníkovi, že v době, kdy zákazník zboží převzal, zboží:

a) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,

b) je vhodné k účelu, pro který jej kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil,

c) je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu.

 2. Prodávající odpovídá zákazníkovi, že vedle ujednaných vlastností

a) je zboží vhodné k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,

b) zboží množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením,

c) je zboží dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat,

d) zboží odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením smlouvy.

Toto ustanovení se nepoužije v případě, že prodávající kupujícího před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a kupující s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil.

 3. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.

 4. Zákazník může vytknout vadu, která se na zboží projeví v době dvou let od převzetí. Vytkl-li zákazník prodávajícímu vadu oprávněně, doba podle předchozí věty neběží po dobu, po kterou zákazní nemůže zboží užívat. Soud právo z vady přizná i v případě, že nebyla vytknuta bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl kupující při dostatečné péči zjistit.

 

II. Práva z vadného plnění

 1. Právo z vadného plnění zákazníkovi-spotřebiteli nenáleží:

- pokud vadu sám způsobil, nebo

- se jedná o opotřebení zboží způsobeného jeho obvyklým užíváním, u použité věci opotřebení odpovídající míře jejího předchozího používání.

 2. Má-li věc vadu, může zákazník-spotřebitel požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat zákazník-spotřebitel buďto dodání nového zboží bez vady nebo opravu zboží, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný (to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího). Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.

 3. Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím zákazníkovi-spotřebiteli nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který kupující věc koupí.

 4. K odstranění vady převezme prodávající věc na vlastní náklady. Nepřevezme-li zákazník-spotřebitel zboží v přiměřené době poté, co jej prodávající vyrozuměl o možnosti zboží po opravě převzít, má prodávající vůči zákazníkovi-spotřebiteli nárok na zaplacení úplaty za uskladnění.

 5. Zákazník-spotřebitel může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud:

a) prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s výše uvedenými ustanoveními tohoto Reklamačního řádu,

b) se vada projeví opakovaně,

c) je vada podstatným porušením smlouvy, nebo

d) je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.

 6. Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou zboží bez vady a vadného zboží, které zákazník-spotřebitel obdržel.

 7. Zákazník-spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná. Odstoupí-li zákazník-spotřebitel od smlouvy, prodávající mu vrátí kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží zboží nebo co mu zákazník-spotřebitel prokáže, že zboží odeslal.

 8. Právo z vadného plnění zákazníkovi-spotřebiteli nenáleží, pokud před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud zákazník-spotřebitel vadu sám způsobil.

 9. Dokud prodávající nesplní své povinnosti z vadného plnění, nemusí zákazník-spotřebitel platit dosud neuhrazenou kupní cenu nebo její část.

 

III. Uplatnění a vyřízení reklamace

 1. Zákazník je oprávněn uplatnit reklamaci v sídle prodávajícího, v provozovně prodávajícího na adrese Rokytnice 239, Vsetín 755 01 (v provozovně prodávajícího musí být za tímto účelem po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizováním reklamací), s tím, že reklamace může být provedena písemně, ústně, či e-mailem (na adrese info@matexpon.cz). V případě reklamace učiněné ústně bude se zákazníkem sepsán písemný záznam o uplatněné reklamaci, jehož jedno vyhotovení obdrží zákazník.  

 2. Prodávající je povinen zákazníkovi vydat písemné potvrzení o tom, kdy zákazník právo z vadného plnění, tj. reklamaci, uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace zákazník požaduje a kontaktní údaje zákazníka (pro účely komunikace se zákazníkem a poskytnutí informace o vyřízení reklamace) (dále jen jako „Potvrzení o uplatnění reklamace“). Dále pak je prodávající povinen zákazníkovi vydat písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace (dále jen „Potvrzení o vyřízení reklamace“).

 3. Reklamace, včetně odstranění vady, musí být vyřízena a zákazník o tom musí být informován nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se zákazníkem nedohodne na delší lhůtě. Podmínkou pro běh těchto lhůt však je, že zákazník k vyřízení reklamace poskytl prodávajícímu požadovanou potřebnou součinnost, tedy zejména, že umožnil prodávajícímu přezkoumat reklamované zboží. Po marném uplynutí lhůty dle první věty může zákazník od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.

 4. O vyřízení reklamace je prodávající povinen zákazníka-spotřebitele vyrozumět.

 

D. Závěrečná ustanovení

 1. Tento reklamační řád nabývá platnosti dnem jeho vydání a účinnosti dnem 15. 3. 2023

 2. Tento reklamační řád nahrazuje veškeré reklamační řády doposud vydané prodávajícím.

  

REKLAMAČNÍ FORMULÁŘ KE STAŽENÍ


 

V Hovězí, dne 15. 3. 2023

PONOŽKY MATEX spol. s r.o.